Jordan efter 2000

2000

Trend opvaskebørsten lanceres i Norge og England

Trend opvaskebørsten var banebrydende på flere områder for Jordan, hvor produktfordele som design, farve og produktkvalitet var sat i højsædet. Produktionen af tandbørster flyttede fra Oslo til fabrikken i Flisa.

2001

Malerværktøjsproducenten Hamilton Acorn Ltd i England blev erhvervet.

Tandbørsten T42 blev lanceret og Jordans nye hovedmodel blev en stor succes. T42 var en meget avanceret børste at producere, da børsten blevet stanset ind i mange forskellige retninger. T42 erstattede den tidligere model T4 "Jordans nye lange", der var lanceret i 1974.

2002

En succesfuld lancering af mikrofibre klude blev introduceret.

Nogle år senere vinder disse Worldwide Emballageprisen og Merke for God Design prisen.

2003

Indtil 2003 havde Jordan to produktionsfaciliteter til produktion af tandbørster; Wisdom i UK og Jordan fabrikken i Flisa.

Hver af disse fabrikker havde kapaciteten til at producere hele volumen af koncernens behov for tandbørster. Al tandbørsteproduktion blev flyttet ud af Norge til Wisdom i England. Fabrikken i Flisa fortsatte som en af verdens ledende producenter af tandstikker samt som producent af husholdningsbørster til det norske marked.

2004

Al produktion af tandbørster ophører i Norge og StepByStep tandbørsteserien til børn blev lanceret.

2005

På det internationale marked blev konkurrencen betydeligt skærpet og specielt på tandbørster, idet flere globale aktører allerede havde etableret produktion i Østen.

For fortsat at være konkurrencedygtig blev mere og mere af tandbørsteproduktionen flyttet fra Wisdom til Asien.

2006

Tandbørsten Clean Between og Jordan GO blev lanceret dette år.

2007

Tandbørsten Jordan Individual blev lanceret og blev hurtigt en af Nordens bedst sælgende tandbørster.

Den kommer med forskelligt design, som giver forbrugerne mulighed for at finde sin personlige favorit. De nye malerpenslerserier Basic, Perfect og Ultimate lanceres med stor succes. Per-Arnfinn Brekke bliver ansat som administrerende direktør i Jordan AS. Han er 6. generation efter grundlæggeren Wilhelm Jordan.

2009

Efter en vellykket opbygning af produktionskapaciteten på tandbørster i Asien, beslutter Jordan at sælge sig ud af Wisdom i England.

En ny tandstikker bordpakning med nyt spændende design lanceres.

2010

Jordan er nu organiseret i to divisioner - Personal & Home Care og House Care.

Personal & Home Care omfatter mundhygiejne- og rengøringsprodukter solgt gennem dagligvare- og apotekskanalen. House Care omfatter malerværktøj og rengøringsprodukter solgt gennem faghandlen. Home Collection - en helt nye køkkenkollektion med matchende opvaskebørster, køkkenklude og viskestykker lanceres. En vellykket lancering af Fresh Mundskyld og Protect Flourskyl bliver gennemført. Begge uden alkohol og som giver en langvarig frisk ånde og flourbeskyttelse.

2011

Børnetandbørste serien Step by Step relanceres.

Step by Step modtager udmærkelsen "Award for Design Excellence." MultiAction mundskyl lanceres. Denne mundskyl giver en alt-i-en beskyttelse, gennem forebyggelse af tandsten, giver ekstra stærke tænder og bidrager til et sundere tandkød. Etablering af et nyt og globalt sortiment af tandtrådsprodukter. All produktion af rengøringsprodukter på Flisa besluttes nedlagt og flyttes ud af Norge. Fabrikken i Flisa er en af verdens ledende tandstikkeproducenter og produktionen af tandstikker skal videreføres på fabrikken.

2000

Trend opvaskebørsten lanceres i Norge og England

Trend opvaskebørsten var banebrydende på flere områder for Jordan, hvor produktfordele som design, farve og produktkvalitet var sat i højsædet. Produktionen af tandbørster flyttede fra Oslo til fabrikken i Flisa.

2001

Malerværktøjsproducenten Hamilton Acorn Ltd i England blev erhvervet.

Tandbørsten T42 blev lanceret og Jordans nye hovedmodel blev en stor succes. T42 var en meget avanceret børste at producere, da børsten blevet stanset ind i mange forskellige retninger. T42 erstattede den tidligere model T4 "Jordans nye lange", der var lanceret i 1974.

2002

En succesfuld lancering af mikrofibre klude blev introduceret.

Nogle år senere vinder disse Worldwide Emballageprisen og Merke for God Design prisen.

2003

Indtil 2003 havde Jordan to produktionsfaciliteter til produktion af tandbørster; Wisdom i UK og Jordan fabrikken i Flisa.

Hver af disse fabrikker havde kapaciteten til at producere hele volumen af koncernens behov for tandbørster. Al tandbørsteproduktion blev flyttet ud af Norge til Wisdom i England. Fabrikken i Flisa fortsatte som en af verdens ledende producenter af tandstikker samt som producent af husholdningsbørster til det norske marked.

2004

Al produktion af tandbørster ophører i Norge og StepByStep tandbørsteserien til børn blev lanceret.

2005

På det internationale marked blev konkurrencen betydeligt skærpet og specielt på tandbørster, idet flere globale aktører allerede havde etableret produktion i Østen.

For fortsat at være konkurrencedygtig blev mere og mere af tandbørsteproduktionen flyttet fra Wisdom til Asien.

2006

Tandbørsten Clean Between og Jordan GO blev lanceret dette år.

2007

Tandbørsten Jordan Individual blev lanceret og blev hurtigt en af Nordens bedst sælgende tandbørster.

Den kommer med forskelligt design, som giver forbrugerne mulighed for at finde sin personlige favorit. De nye malerpenslerserier Basic, Perfect og Ultimate lanceres med stor succes. Per-Arnfinn Brekke bliver ansat som administrerende direktør i Jordan AS. Han er 6. generation efter grundlæggeren Wilhelm Jordan.

2009

Efter en vellykket opbygning af produktionskapaciteten på tandbørster i Asien, beslutter Jordan at sælge sig ud af Wisdom i England.

En ny tandstikker bordpakning med nyt spændende design lanceres.

2010

Jordan er nu organiseret i to divisioner - Personal & Home Care og House Care.

Personal & Home Care omfatter mundhygiejne- og rengøringsprodukter solgt gennem dagligvare- og apotekskanalen. House Care omfatter malerværktøj og rengøringsprodukter solgt gennem faghandlen. Home Collection - en helt nye køkkenkollektion med matchende opvaskebørster, køkkenklude og viskestykker lanceres. En vellykket lancering af Fresh Mundskyld og Protect Flourskyl bliver gennemført. Begge uden alkohol og som giver en langvarig frisk ånde og flourbeskyttelse.

2011

Børnetandbørste serien Step by Step relanceres.

Step by Step modtager udmærkelsen "Award for Design Excellence." MultiAction mundskyl lanceres. Denne mundskyl giver en alt-i-en beskyttelse, gennem forebyggelse af tandsten, giver ekstra stærke tænder og bidrager til et sundere tandkød. Etablering af et nyt og globalt sortiment af tandtrådsprodukter. All produktion af rengøringsprodukter på Flisa besluttes nedlagt og flyttes ud af Norge. Fabrikken i Flisa er en af verdens ledende tandstikkeproducenter og produktionen af tandstikker skal videreføres på fabrikken.