Jordan Green Clean kåret som årets lancering 2019

Hos Jordan er vi stolte af, at vores klimavenlige tandbørste Green Clean er kåret som Årets lancering 2019.

Nielsen årets lancering

Da Jordan Green Clean blev lancereret tilbage i 2019 blev den vel modtaget af forbrugere, som sætter pris på en tandbørste, der er udviklet med fokus på miljøet uden at gå på kompromis med funktionaliteten. Den innovative produktudvikling kombineret med den flotte modtagelse blandt danskerne, er årsagen til, at Jordan Green Clean vinder Årets Lancering 2019, som hvert år uddeles af analysebureauet Nielsen.
Det er medlemmerne i leverandørforeningen MLDK, der har kåret Jordans grønne tandbørste som årets lancering. Med intet mindre end 27 lanceringer var kandidatfeltet rekordstort i år. Kun fem stærke lanceringer blev nomineret, og her var det altså Jordan Green Clean, der løb med sejren.

 

Begrundelsen for Jordan’s sejr, var at Green Clean tandbørsten er den af de fem nominerede, som har opnået de bedste resultater inden for udvælgelseskriterierne; salg, markedsandel og distribution, samt har bidraget med noget nyt til sin kategori. Samtidig indtog Green Clean førertrøjen både hvad angår innovationsgraden samt i forventningen om, at produktet fortsat er på markedet om tre år.

 

Niels Skovby Jørgensen, sales director hos Nielsen, udtaler: “at få succes med lanceringer i et så konkurrencepræget marked som det danske er en kæmpe udfordring. Du skal dels ramme markedet med noget nyt, som danskerne efterspørger, og derudover kræver det en velplanlagt støtte fra salgs- og marketingafdelingen, hvor alt skal gå op i en højere enhed ”.

 

Miljørigtig og effektiv mundpleje

Green Clean er Jordans grønneste innovation indtil nu – med et håndtag lavet af 100% genanvendt plastik, 100% biobaserede børster og med en emballage bestående af 100% genanvendt pap, er miljøet tænkt ind hele vejen igennem udviklingsprocessen af tandbørsten. Herudover er tandbørsten æstetisk at se på i sit enkle skandinaviske design, og funktionaliteten af tandbørsten sikrer en god mundhygiejne. Det er derfor et stolt Jordan-team, der torsdag den 3. september 2020 modtog nyheden om, at den klimavenlige tandbørste vandt prisen som årets lancering 2019.

 

Vi er rigtigt glade for at vinde prisen for Årets Lancering 2019 og vil især takke de forbrugere, som dagligt bakker op om en grønnere fremtid. Hos Orkla Care er vi på en rejse, hvor vi har stor fokus på mere miljøvenlige produkter, og derfor er det fantastisk at se, hvordan flere og flere forbrugere måned for måned tager Jordan Green Clean til sig. Netop det giver os troen på, at det er den rigtige vej at gå, fortæller en stolt Senior Brand Manager, Christel Skotte Gerbaulet.
 

 
Det er ikke første gang Jordan Green Clean bliver hædret. Tilbage i november 2019 blev den af Politiken kåret som testvinder med topkarakter foran en række andre bud på klimavenlige tandbørster – læs mere om testen her.